Fontos, hogy a kommunikáció egyenlőséget teremtsen a partnerrk között, pozitív és lényegretörő legyen. Kepesség arra, hogy a partnerünkre vonatkozó gondolatainkat, érzéseinket, olyan módon tudjuk közvetíteni, hogy ő védekezés nélkül meghallgassa és megértese.
Ha mindkét fél megfelelően kommunikál, akkor képesek kiállni az érdekeikért. A társadalmi elvárások nagyban meghatározzák a férfi és nő kommunikációját.
A nők évezredeken keresztül alárendelődő szerepbe kényszerültek, ami totálisan ellentmond annak a nőnek a képe, aki független, önkifejező és kiáll mmagáért.
A férfiakban ezzel szemben, a domináns, és racionális tulajdonságokat erősítették. Az érzékeny férfi érzelemdúsabb vonásokat képvisel. A határozottság és ön érvényesítés mellett nem akar uralkodni és elkötelezett az egyenlőségért a kapcsolatban.
A nők szívesen beszélnek önmagukról, érzéseikről, és érdeklődőbbek a beszélgetőpartnerük iránt. Keresik a szemkontaktust, odafordunak partnerük felé.
A férfiak szeretnek gyakran témát váltani, versengenek abban, hogy bizonyítsák tájékozottságukat, egy-egy témában.
Tipikus kommunikációs hiba, amikor a konfliktus kapcsán mindkét fél, a saját igazát igyekszik bizonyítani, és nemm igazán nyitott a másikra.
A másik jól ismert hiba, amikor valamelyik, vagy mindkét fél kritizál, sértő, bántó kifejezéseket használ.
Ha nem tudjuk világosan kifejezni szükségleteinket, akkor nehéz a partnerünktől elvárni, azok kielégítését. Ha nem tudunk meghallgatni másokat, vagy nem tudunk úgy reagálni, hogy mindkettőnknek jó legyen, akkor elakadunk a konfliktusban.
A konfliktus lehetőséget ad az intimitás elmélyítésére és a probléma megoldására.
Ha úgy kezeljük ezeket a helyzeteket, hogy a szerelem vezérel, akkor képesek leszünk szem előtt tartani, mi a legjobb a szerelmi kapcsolat szempontjából. Ha szükséges, el tudjuk engedni saját érdekünket, igazunkat a kapcsolatért.
A beszélgetés során kínáljunk teljes figyelmet a partnerünknek, ne csak fülünkkel, hanem a testbeszédünkkel, szemkontaktussal is.
Ha a konfliktusban nem a másik viselkedését minősítjük, hanem a saját érzéseinkről beszélünk, akkor levesszük a másik válláról a nyomást és kifejezhetjük saját igényeinket is.
Ne csak a negatívumok irányítsák a konfliktust, hanem képesek legyünk pozitív érzéseket is kifejezni.
Fontos, hogy a pozitívumok legyenek túlsúlyban a kommunikáció során, és ne a negatívumok. Így sokkal jobban érezzük magunkat, és rájövünk, hogy a jó dollgojból van több, de csak akkor, ha nevén nevezzük őket.
A boldogság kulcsáról lesz szó legközelebb....